Premiera: 22.03.2018, Scena Kameralna
Reżyseria: | Łukasz Kos |
Konsultacja literacka: | prof. dr hab. Marek Troszyński (IBL) |
Scenografia i reżyser światła: | Aleksandr Prowaliński |
Kostiumy: | Maja Skrzypek |
Muzyka: | Dominik Strycharski |
Choreografia: | Aleksandra Borys |
Projekcje: | Kamil Walesiak |
Inspicjent: | Katarzyna Bocianiak |
|
|
|
|
Ewa Makomaska
Joanna Niemirska
Natalia Sikora
Agata Turkot
Michał Bieliński
Krystian Modzelewski
Paweł Smagała
Piotr Trojan
Premiera: 22.03.2018, Scena Kameralna
Nocny seans metempsychiczny z poematem Juliusza Słowackiego i z wykorzystaniem ostatniego niedokończonego dramatu Książę Michał Twerski.
Niedokończone arcydzieło Juliusza Słowackiego pisane przez umierającego poetę zostanie wystawione w zakamarkach Teatru Polskiego i na ulicach Warszawy.
„Króla-Ducha” reżyseruje Łukasz Kos.
Jedni je odrzucają, inni pozostają zarażeni jego tajemniczym „wirusem”. Piłsudski recytował go z pamięci, a będąc u władzy urządził Słowackiemu królewski pogrzeb na Wawelu.
Karol Wojtyła jako młodzieniec w Teatrze Rapsodycznym w czasach okupacji wcielał się w Króla Ducha.
Dzieło demoniczne czy święte? Utwór wariata czy profety? A może wyzwanie rzucone czytelnikowi przez poetę, domagające się otwartego umysłu, najodważniejszy projekt literacki, który miał literaturę przekroczyć?
Łukasz Kos uważa, że dziś, prawie 170 lat po powstaniu tekstu, warto dać widzom możliwość zanurzenia się po raz pierwszy w całym materiale tego niezwykłego poematu, warto poświęcić jedną nieprzespaną noc, by podjąć wyzwanie rzucone przez Słowackiego, i dać mu własną odpowiedź.
Scenografia i kostiumy zostały przygotowane z wykorzystaniem zasobów Teatru Polskiego.
UWAGA:
W spektaklu używane są światła stroboskopowe i ultrafioletowe.
Spektakl grany jest równolegle w wielu przestrzeniach Teatru. Czas trwania spektaklu zaplanowano na ok. 6 godzin.
Spektakl powstaje we współpracy Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, Centrum Myśli Jana Pawła II i Wydziału Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Badań Literackich PAN.
W ramach Festiwalu Nowe Epifanie