Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.
Wstęp
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony teatrpolski.waw.pl
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części materiałów filmowych nie ma napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu;
- Część zdjęć i grafik nie zawiera opisów alternatywnych;
- Część materiałów filmowych nie zawiera audiodeskrypcji.
Nadmierne koszty
Dostępność wymienionych materiałów Teatr planuje sukcesywnie wprowadzać. Ilość treści na stronie wpływa na termin realizacji dostępności.
Podstawa oceny
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Przekazanie żądania
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można:
- przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@teatrpolski.waw.pl;
- złożyć osobiście w Sekretariacie Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, ul. Kazimierza Karasia 2, 00-327 Warszawa, od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godz. 8-16;
- wysłać na adres: Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, ul. Kazimierza Karasia 2, 00-327 Warszawa.
Terminy realizacji żądania
- Realizacja żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli realizacja żądania nie może nastąpić w terminie 7 dni, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Podmiot publiczny może odmówić zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
Postępowanie skargowe
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Dostępność architektoniczna
Dla osób z niepełnosprawnością ruchu
- Budynek Teatru Polskiego jest dostosowany do potrzeb widzów z niepełnosprawnością ruchową, zarówno Duża Scena Teatru z wejściem od ul. Karasia 2, jak i Scena Kameralna Teatru z wejściem od ul. Sewerynów.
- Dla osób poruszających się na wózkach dostępna jest Duża Scena znajdująca się na parterze oraz Scena Kameralna, znajdująca się na pierwszym piętrze (wyposażona w windę). Na elewacji budynku zainstalowane są oznaczenia kierunkowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- W budynku Teatru znajdują się toalety (na parterze) przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. W toaletach zamontowany jest system przywoławczy, dzięki któremu osoba potrzebująca pomocy może szybko przywołać obsługę teatru.
- Na widowni Dużej Sceny miejsca dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostosowane są tylko na parterze.
- Obsługa widowni doradzi, jak najwygodniej dotrzeć do wybranego miejsca.
- Z uwagi na warunki techniczne liczba miejsc na sali dostępnych dla osób z niepełnosprawnością ruchową jest ograniczona.
- Ze względów technicznych i bezpieczeństwa Teatr zastrzega sobie prawo wyłączenia miejsc dla osób poruszających się na wózkach na wybrane wydarzenia.
- Zdarza się, że ze względów scenograficznych miejsca dla widzów poruszających się na wózkach są specjalnie przygotowywane. Zwracamy się do Państwa z prośbą o wcześniejsze poinformowanie nas przy zakupie biletu (lub przed przybyciem, telefonicznie: 22 505 92 20), że istnieje potrzeba zarezerwowania miejsca dla widza na wózku.
- Kasa biletowa znajdująca się przy Scenie Kameralnej (z wejściem od ulicy Sewerynów) dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Kasa biletowa znajdująca się przy ulicy Krakowskie Przedmieście 6 wyposażona jest w dzwonek zewnętrzny - bezprzewodowy system przywoławczy dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Cena biletu dla osób poruszających się na wózku równa jest cenie wejściówki na dane wydarzenie/spektakl.
- Publicznie dostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się od strony ulicy Kazimierza Karasia (bezpośrednio przed wejściem głównym na Dużą Scenę) oraz od strony ulicy Sewerynów (przed wejściem na Scenę Kameralną).
Dla osób z niepełnosprawnością wzroku
- W budynku Teatru znajdują się plany tyflograficzne, umożliwiające osobom niewidomym zlokalizowanie, w którym miejscu na terenie teatru aktualnie się znajdują.
- Plany są wyposażone w bikony (beacon) – urządzenia, dzięki którym osoba niewidoma, posiadająca aplikację, może bez problemu zlokalizować miejsce, w którym usytuowany jest plan. Kiedy włączona aplikacja jest w zasięgu bikona, osoba z niej korzystająca otrzyma na telefon wiadomość głosową informującą o lokalizacji planu.
- Udogodnieniem dla osób niewidomych są 3 znaczniki dźwiękowe systemu TOTUPOINT. Znaczniki umieszczone są: nad wejściem do budynku kasy głównej (ul. Krakowskie Przedmieście 6), nad wejściem do budynku Dużej Sceny (ul. Karasia 2), nad wejściem do budynku Sceny Kameralnej (od ul. Sewerynów).
- Na poręczach oraz w windzie umieszczone są oznaczenia w języku Braille'a, umożliwiające odczytanie informacji przez osoby niewidome.
- Akceptujemy obecność psów przewodników.
- Część z naszych spektakli repertuarowych dostępna jest z audiodeskrypcją. Informacje o tym znajdują się w repertuarze.
- W budynku Teatru nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dla osób z niepełnosprawnością słuchu
- Na Scenie Kameralnej, na Dużej Scenie (na parterze) oraz w kasach biletowych teatru dostępne są pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Za pośrednictwem firmy Migam udostępniamy możliwość korzystania z tłumacza online Polskiego Języka Migowego (PJM). Usługa jest przeznaczona dla widzów, którzy chcieliby skorzystać z oferty Teatru, dokonać rezerwacji, kupić bilet lub uzyskać informacje o repertuarze.
Z usługi tłumacza online PJM można skorzystać także na miejscu, w głównej kasie biletowej Teatru przy ul. Krakowskie Przedmieście 6.
Dostęp do połączenia z tłumaczem online na podstronie:
Język migowy.