Repertuar
Dostępność

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.



Wstęp

Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie

zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony teatrpolski.waw.pl

Data publikacji strony internetowej: 2025-01-23
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-23

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • W części materiałów filmowych nie ma napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu;
  • Część zdjęć i grafik nie zawiera opisów alternatywnych;
  • Część materiałów filmowych nie zawiera audiodeskrypcji.

Nadmierne koszty

Dostępność wymienionych materiałów Teatr planuje sukcesywnie wprowadzać. Ilość treści na stronie wpływa na termin realizacji dostępności.

Podstawa oceny

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji: 2025-01-22
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-01-22

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt z Koordynatorką do spraw dostępności: Aleksandra Michałowska, aleksandra.michalowska@teatrpolski.waw.pl, tel. 663 516 519

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie;
  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

 

Przekazanie żądania

Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można:

  • przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@teatrpolski.waw.pl;
  • złożyć osobiście w Sekretariacie Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, ul. Kazimierza Karasia 2, 00-327 Warszawa, od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godz. 8-16;
  • wysłać na adres: Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, ul. Kazimierza Karasia 2, 00-327 Warszawa.

 

Terminy realizacji żądania

  • Realizacja żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. 
  • Jeżeli realizacja żądania nie może nastąpić w terminie 7 dni, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 
  • W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

Podmiot publiczny może odmówić zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

Postępowanie skargowe

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Dostępność architektoniczna

Dla osób z niepełnosprawnością ruchu

  • Budynek Teatru Polskiego jest dostosowany do potrzeb widzów z niepełnosprawnością ruchową, zarówno Duża Scena Teatru z wejściem od ul. Karasia 2, jak i Scena Kameralna Teatru z wejściem od ul. Sewerynów.
  • Dla osób poruszających się na wózkach dostępna jest Duża Scena znajdująca się na parterze oraz Scena Kameralna, znajdująca się na pierwszym piętrze (wyposażona w windę). Na elewacji budynku zainstalowane są oznaczenia kierunkowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • W budynku Teatru znajdują się toalety (na parterze) przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. W toaletach zamontowany jest system przywoławczy, dzięki któremu osoba potrzebująca pomocy może szybko przywołać obsługę teatru.
  • Na widowni Dużej Sceny miejsca dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostosowane są tylko na parterze.
  • Obsługa widowni doradzi, jak najwygodniej dotrzeć do wybranego miejsca.
  • Z uwagi na warunki techniczne liczba miejsc na sali dostępnych dla osób z niepełnosprawnością ruchową jest ograniczona.
  • Ze względów technicznych i bezpieczeństwa Teatr zastrzega sobie prawo wyłączenia miejsc dla osób poruszających się na wózkach na wybrane wydarzenia.
  • Zdarza się, że ze względów scenograficznych miejsca dla widzów poruszających się na wózkach są specjalnie przygotowywane. Zwracamy się do Państwa z prośbą o wcześniejsze poinformowanie nas przy zakupie biletu (lub przed przybyciem, telefonicznie: 22 505 92 20), że istnieje potrzeba zarezerwowania miejsca dla widza na wózku.
  • Kasa biletowa znajdująca się przy Scenie Kameralnej (z wejściem od ulicy Sewerynów) dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Kasa biletowa znajdująca się przy ulicy Krakowskie Przedmieście 6 wyposażona jest w dzwonek zewnętrzny - bezprzewodowy system przywoławczy dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Cena biletu dla osób poruszających się na wózku równa jest cenie wejściówki na dane wydarzenie/spektakl.
  • Publicznie dostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się od strony ulicy Kazimierza Karasia (bezpośrednio przed wejściem głównym na Dużą Scenę) oraz od strony ulicy Sewerynów (przed wejściem na Scenę Kameralną).

 

Dla osób z niepełnosprawnością wzroku

  • W budynku Teatru znajdują się plany tyflograficzne, umożliwiające osobom niewidomym zlokalizowanie, w którym miejscu na terenie teatru aktualnie się znajdują.
  • Plany są wyposażone w bikony (beacon) – urządzenia, dzięki którym osoba niewidoma, posiadająca aplikację, może bez problemu zlokalizować miejsce, w którym usytuowany jest plan. Kiedy włączona aplikacja jest w zasięgu bikona, osoba z niej korzystająca otrzyma na telefon wiadomość głosową informującą o lokalizacji planu.
  • Udogodnieniem dla osób niewidomych są 3 znaczniki dźwiękowe systemu TOTUPOINT. Znaczniki umieszczone są: nad wejściem do budynku kasy głównej (ul. Krakowskie Przedmieście 6), nad wejściem do budynku Dużej Sceny (ul. Karasia 2), nad wejściem do budynku Sceny Kameralnej (od ul. Sewerynów).
  • Na poręczach oraz w windzie umieszczone są oznaczenia w języku Braille'a, umożliwiające odczytanie informacji przez osoby niewidome.
  • Akceptujemy obecność psów przewodników.
  • Część z naszych spektakli repertuarowych dostępna jest z audiodeskrypcją. Informacje o tym znajdują się w repertuarze.
  • W budynku Teatru nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 

Dla osób z niepełnosprawnością słuchu

  • Na Scenie Kameralnej, na Dużej Scenie (na parterze) oraz w kasach biletowych teatru dostępne są pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących. 

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Za pośrednictwem firmy Migam udostępniamy możliwość korzystania z tłumacza online Polskiego Języka Migowego (PJM). Usługa jest przeznaczona dla widzów, którzy chcieliby skorzystać z oferty Teatru, dokonać rezerwacji, kupić bilet lub uzyskać informacje o repertuarze.
    Z usługi tłumacza online PJM można skorzystać także na miejscu, w głównej kasie biletowej Teatru przy ul. Krakowskie Przedmieście 6.
    Dostęp do połączenia z tłumaczem online na podstronie:
    Język migowy.