Repertuar
Dostępność

Dostępność

Na zdjęciu foyer dolne sceny kameralnej Teatru Polskiego w Warszawie

Chcemy być miejscem dostępnym i przyjaznym szerokiemu gronu odbiorców, dlatego dostosowaliśmy budynek Teatru Polskiego w Warszawie oraz nasz repertuar do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową oraz z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu.

Wybrane spektakle z naszego repertuaru prezentujemy w wersji z audiodeskrypcją.

W ramach programu „Wsparcie osób z niepełnosprawnościami na Mazowszu”, którego inicjatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, osoba z niepełnosprawnościami i towarzyszący jej opiekun mogą skorzystać z oferty repertuarowej naszego Teatru, kupując bilet za złotówkę. Program jest przeznaczony dla mieszkańców województwa mazowieckiego. Szczegółowe informacje w Ofertach specjalnych →.

Koordynatorka do spraw dostępności: Aleksandra Michałowska, aleksandra.michalowska@teatrpolski.waw.pl, tel. 22 505 92 83.

Dostępność Teatru dla osób z niepełnosprawnością ruchu

  • Budynek Teatru Polskiego jest dostosowany do potrzeb widzów z niepełnosprawnością ruchową, zarówno Duża Scena Teatru z wejściem od ul. Karasia 2, jak i Scena Kameralna Teatru z wejściem od ul. Sewerynów.
  • Dla osób poruszających się na wózkach dostępna jest Duża Scena znajdująca się na parterze oraz Scena Kameralna, znajdująca się na pierwszym piętrze (wyposażona w windę). Na elewacji budynku zainstalowane są oznaczenia kierunkowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • W budynku Teatru znajdują się toalety (na parterze) przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. W toaletach zamontowany jest system przywoławczy, dzięki któremu osoba potrzebująca pomocy może szybko przywołać obsługę teatru.
  • Na widowni Dużej Sceny miejsca dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostosowane są tylko na parterze.
  • Obsługa widowni doradzi, jak najwygodniej dotrzeć do wybranego miejsca.
  • Z uwagi na warunki techniczne liczba miejsc na sali dostępnych dla osób z niepełnosprawnością ruchową jest ograniczona.
  • Ze względów technicznych i bezpieczeństwa Teatr zastrzega sobie prawo wyłączenia miejsc dla osób poruszających się na wózkach na wybrane wydarzenia.
  • Zdarza się, że ze względów scenograficznych miejsca dla widzów poruszających się na wózkach są specjalnie przygotowywane. Zwracamy się do Państwa z prośbą o wcześniejsze poinformowanie nas przy zakupie biletu (lub przed przybyciem, telefonicznie: 22 505 92 20), że istnieje potrzeba zarezerwowania miejsca dla widza na wózku.
  • Kasa biletowa znajdująca się przy Scenie Kameralnej (z wejściem od ulicy Sewerynów) dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Kasa biletowa znajdująca się przy ulicy Krakowskie Przedmieście 6 wyposażona jest w dzwonek zewnętrzny - bezprzewodowy system przywoławczy dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Cena biletu dla osób poruszających się na wózku równa jest cenie wejściówki na dane wydarzenie/spektakl.
  • Publicznie dostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się od strony ulicy Kazimierza Karasia (bezpośrednio przed wejściem głównym na Dużą Scenę) oraz od strony ulicy Sewerynów (przed wejściem na Scenę Kameralną).
Grafika niepełnosprawność ruchu - człowiek na wózku

Dostępność Teatru dla osób z niepełnosprawnością wzroku

  • W budynku Teatru znajdują się plany tyflograficzne, umożliwiające osobom niewidomym zlokalizowanie, w którym miejscu na terenie teatru aktualnie się znajdują.
  • Plany są wyposażone w bikony (beacon) – urządzenia, dzięki którym osoba niewidoma, posiadająca aplikację, może bez problemu zlokalizować miejsce, w którym usytuowany jest plan. Kiedy włączona aplikacja jest w zasięgu bikona, osoba z niej korzystająca otrzyma na telefon wiadomość głosową informującą o lokalizacji planu.
  • Udogodnieniem dla osób niewidomych są 3 znaczniki dźwiękowe systemu TOTUPOINT. Znaczniki umieszczone są: nad wejściem do budynku kasy głównej (ul. Krakowskie Przedmieście 6), nad wejściem do budynku Dużej Sceny (ul. Karasia 2), nad wejściem do budynku Sceny Kameralnej (od ul. Sewerynów).
  • Na poręczach oraz w windzie umieszczone są oznaczenia w języku Braille'a, umożliwiające odczytanie informacji przez osoby niewidome.
  • Akceptujemy obecność psów przewodników.
  • Część z naszych spektakli repertuarowych dostępna jest z audiodeskrypcją. Informacje o tym znajdują się w repertuarze.
  • W budynku Teatru nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Grafika niepełnosprawność wzroku

Dostępność Teatru dla osób z niepełnosprawnością słuchu

  • Na Scenie Kameralnej, na Dużej Scenie (na parterze) oraz w kasach biletowych teatru dostępne są pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących. 
  • Za pośrednictwem firmy Migam udostępniamy możliwość korzystania z tłumacza online Polskiego Języka Migowego (PJM). Usługa jest przeznaczona dla widzów, którzy chcieliby skorzystać z oferty Teatru, dokonać rezerwacji, kupić bilet lub uzyskać informacje o repertuarze.
    Z usługi tłumacza online PJM można skorzystać także na miejscu, w głównej kasie biletowej Teatru przy ul. Krakowskie Przedmieście 6.
    Dostęp do połączenia z tłumaczem online na podstronie:
    Język migowy.
Grafika niepełnosprawność słuchu

Masz pytania?

Czy mogę wejść na widownię po rozpoczęciu spektaklu?

Osoby spóźnione do teatru mogą wejść na spektakl, jeśli pozwalają na to warunki inscenizacyjne i scenograficzne. Spóźnieni widzowie zajmują wolne miejsca wskazane przez pracowników obsługi widowni Teatru Polskiego.

Czy w pobliżu teatru znajdę miejsca parkingowe?

Przy budynku Teatru Polskiego, wzdłuż ul. Kazimierza Karasia oraz ul. Sewerynów znajdują się miejsca parkingowe strefy płatnego parkowania. Dodatkowo naprzeciwko wejścia na Dużą Scenę od ul. Kazimierza Karasia znajduje się niewielki płatny parking strzeżony. Zachęcamy do wcześniejszego przybycia do teatru, ponieważ liczba miejsc parkingowych wokół teatru jest ograniczona. Szczegółowe informacje o miejscach parkingowych i dojeździe do teatru komunikacją miejską zamieszczone są na podstronie DOJAZD.

Czy mogę korzystać z telefonu komórkowego w teatrze?

Na czas trwania spektaklu prosimy o wyłączenie telefonów komórkowych oraz wszelkich urządzeń mobilnych, które mogłyby zakłócić odbiór spektaklu na widowni teatru.

Czy mogę spożywać napoje i jedzenie na widowni?

Prosimy o niewnoszenie jedzenia oraz napojów na widownię. Zachęcamy do skorzystania z naszego bufetu teatralnego i spożywania jedzenia w bufecie oraz we foyer teatru.

Czy mogę nagrywać lub fotografować przedstawienie?

W trakcie przedstawień i wydarzeń artystycznych obowiązuje zakaz nagrywania, fotografowania i filmowania.

Czy teatr dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami?

Budynek Teatru Polskiego jest dostosowany do potrzeb widzów z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób poruszających się na wózkach, przygotowane są wyznaczone miejsca na widowni. Przy zakupie biletu prosimy o poinformowanie nas, że istnieje potrzeba zarezerwowania miejsca dla osoby na wózku. Dla osób z niepełnosprawnością słuchu wybrane spektakle z naszego repertuaru prezentujemy w wersji z audiodeskrypcją. Na widowni oraz w kasach biletowych dostępne są pętle indukcyjne. W budynku teatru, w kasach oraz na stronie internetowej znajdują się odpowiednie oznaczenia związane z dostępnością. W ramach programu „Wsparcie osób z niepełnosprawnościami na Mazowszu”, osoba z niepełnosprawnościami i towarzyszący jej opiekun mogą skorzystać z biletu za złotówkę. Więcej informacji o dostępności teatru na podstronie DOSTĘPNOŚĆ.

Czy mogę przyjść z psem asystującym?

Tak, jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnością wzroku możesz przyjść do Teatru Polskiego z psem asystującym.

Komu przysługuje bilet ulgowy?

Bilet ulgowy przysługuje przedszkolakom, uczniom, emerytom, rencistom, osobom z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz ich opiekunom, odznaczonym „Zasłużony dla Kultury Polskiej” za okazaniem legitymacji. Osoby, które kupiły w systemie sprzedaży online bilety ulgowe, przed wejściem na spektakl/wydarzenie zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki, a Teatr ma prawo odmówić wejścia osobom nieuprawnionym do zniżki.

Czy mogę dokonać zwrotu biletu?

Zwrot należności za bilet, zakupiony w kasach Teatru, zarówno w przypadku odwołanego spektaklu, jak i zmiany Państwa decyzji, możliwy jest wyłącznie na podstawie paragonu fiskalnego dołączanego do biletu lub faktury VAT oraz zakupionego biletu. Bilety zakupione online nie podlegają zwrotowi. Zwroty biletów online możliwe są wyłącznie w przypadku odwołania spektaklu/wydarzenia lub zmiany repertuaru. Szczegółowe informacje dotyczące zasad zwrotów biletów i opłat manipulacyjnych znajdują się na podstronie INFORMACJE O BILETACH.

Czy mogę kupić bilet do teatru za złotówkę?

W ramach Programów „Kulturalna szkoła na Mazowszu” i „Wsparcie osób z niepełnosprawnościami na Mazowszu”, których inicjatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, zorganizowane grupy szkolne, grupy zerówkowe przedszkolne oraz osoby z niepełnosprawnościami i towarzyszący im opiekun mogą skorzystać z oferty repertuarowej naszego Teatru, za preferencyjną cenę biletu - tylko 1 zł. Oferta jest przeznaczona dla szkół/mieszkańców z terenu województwa mazowieckiego i obowiązuje do końca 2025 roku. Szczegółowe informacje na podstronie OFERTY SPECJALNE.